خواص گلاب
متن دلخواه شما
خواص گلاب مضرات طبع طریقه مصرف عرق روغن بخور بارداری دمنوش چای خواص گلاب
جمعه 12 آذر 1395 ساعت 10:49 | بازدید : 328 | نوشته ‌شده به دست asresalamati | ( نظرات )

لاب از تقطیر گل محمدی به دست می آید و از نظر عطر در میان گل ها ممتاز است و خواص درمانی فراوانی دارد ؛ در طب سنتی گلاب به عنوان گرمی شناخته می شود که خون را قلیایی می کند.

در گذشته گلاب در طب سنتی مصارف درمانی بسیاری داشته است ، بعنوان مثال درد دندان را با چکاندن چند قطره گلاب روی دندان تسکین می بخشیدند.

گلاب برای انواع پوست ها به خصوص پوست های خشک و حساس مناسب است ، یکی از موارد استفاده گلاب جهت پاک کردن پوست میباشد و میتوان به جای محصولات شیمیایی پاک کننده از آن استفاده کرد.

استفاده دیگر گلاب جهت طراوت و تازگی پوست میباشد ، پس از هر بار استحمام که منافذ پوست باز هستند گلاب را به پوست صورت بمالید چون گلاب به سرعت جذب پوست میشود و بدلیل افزایش جریان خون باعث شادابی ان میگردد.
همچنین بخوانید :
طرز تهیه گلاب و تخم شربتی

گلاب دارای خاصیت ضد عفونی کننده است و برای طراوت و شادابی پوست سر و موها مفید میباشد ، همچنین سر درد را میتوان با ریختن چند قطره گلاب در کف سر و ماساژ ان برطرف کرد.

گلاب برای رفع جوش های بدن بسیار موثر است ، مقداری گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید سپس این خمیر را 1 ساعت یا تمام طول شب روی جوش های خود قرار دهید.

مصرف گلاب برای زنانی که دچار کاهش میل جنسی هستند مناسب است.

گلاب بدلیل خاصیت ضد عفونی کننده و ضد میکروبی اش برای شست وشوی چشم ها مناسب است ؛ برای رفع خستگی و درد چشم میتوانید مقداری گلاب به پشت پلک ها بمالید.

گلاب برای رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ ، دل پیچه ، تهوع و اسهال مفید میباشد و بهمین دلیل اغلب برای رفع این مشکلات نبات و گلاب حل شده در آب داغ را پیشنهاد میدهند.

گلاب در رفع دردهای روماتیسمی موثر است.
همچنین بخوانید :
طرز تهیه دمنوش گلاب و دارچین

از بخور گلاب میتوان برای درمان گلو درد و بیماری های تنفسی استفاده نمود.

گلاب موجب تقویت و شادابی قلب و معده میشود و اضطراب و نگرانی را از دل رفع میکند.

براى معالجه گرمازدگی بهترین راه خوردن گلاب همراه با مقداری یخ است ، در گرمازدگی شدید این روش تولید تهوع نموده و صفرا را خارج میکند و شخص بهبود میابد.

گلاب بهترین نوشیدنی برای کسانی است که دچار خونریزی و مشکلات سینه و گلو هستند ؛ گلاب ناراحتی سینه را از بین میبرد و از بیهوشی جلوگیری میکند.

نوشیدن گلاب سرد ، گرمی درون را از بین مى برد و بدن را تقویت میکند.

بوییدن گلاب براى تقویت قلب و جلوگیری از بیهوشى و تقویت حواس مفید است.

نوشیدن و بوییدن گلاب سردرد را برطرف میکند ، بخصوص سردردى که در اثر هواى آلوده یا آلودگی صوتی باشد.

 

فضیلت گلاب و گل سرخ از نظر پیامبر و امامان معصوم :

از حضرت رسول (ص) نقل شده : " ریختن گلاب بر صورت، آب صورت را زیاد می کند و پریشانى را برطرف مى سازد."

در حدیث دیگر فرموده که : " هر که گلاب بر صورت بمالد، در آن روز بدحالى و پریشانى به او نرسد، و چون گلاب را بر صورت و دست ها بمالد، حمد خدا بکند، و صلوات بر محمّد و آل محمّد بفرستد."

از حضرت صادق (ع) نقل شده : " هر که در روز اول ماه مبارک رمضان یک کف گلاب بر رو بریزد، در آن روز از خوارى و پریشانى ایمن گردد و هر که در آن روز بر سرش یک کف گلاب بریزد، در آن سال از مرض سرسام و ذات الجنب ایمن گردد. "

به سند معتبر از حضرت امیر المؤمنین (ع) منقول است که : " حضرت رسول (ص) هر دو کف را از گل سرخ پر کرده و به من عطا فرمودند، چون نزدیک به مشام خود بردند، فرمودند که این بهترین گل هاى بهشت است، بعد از گل مورد. "




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب